Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2014 17:50 - Да бъдеш афганистанец в България
Автор: mimolinka92 Категория: Други   
Прочетен: 1442 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Здравейте, днес ще Ви представя едно момче, което откровено говори за нещата в Афганистан и в България. Името му е Меси Длир, родом от Херат, Западен Афганистан,който наскоро е  завършил Софийския университет. И ето какво ни каза той в краткото ни интервю:
- Знаеше ли за България преди да дойдеш тук?
- Да, знаех за страната, защото преди повече от 20 години в Афганистан са били много известни българските обувки. И така знаех за държавата с обувките.
-А само заради обувките ли дойде?
-Бях чул за тях, но баща ми работеше в Афганистанското посолство, като в последствие го пратиха да работи в България, а аз дойдох с него и така останах да живея тук.
-Има ли голяма разлика в начина на живот в двете страни?
-Има огромна разлика в държанието в нашата страна към всички и начина на държане в България. Например в моето семейство аз още се обръщам към родителите си с „Вие”, а не с „Ти”. Това не означава, че щом имаш уважение към тях не сме близки, а просто така показваме уважението си, както ще бъде  за напред. Докато в България най- интересното беше, че ми отне най-малко шест месеца, за да говоря на „Ти” с родителите на приятелката ми. Като така м стана по- удобно.
- Мислиш ли, че България е мястото, на което ще живееш?
-Да. Защото съм пътувал в много европейски и азиатски държави и тук ми харесва най-много. И не е заради самата държава, а заради хората, защото българите  мислят почти като афганистанците. Сигурно това е причината да ми е много по-лесно и спокойно отколкото в други европейски държави.
- А усещаш ли расизъм при българите?
- В България е много по-засилен отколкото от останалите страни, но си има и причини. Например една от причините е 500 годишното турско робство. Поради това има хора, които гледат назад във времето вместо да се учат и да вървят напред. Затова са по-агресивни и не толкова толерантни.
-Това ще се промени ли според теб?
- След години, но няма да е скоро.
- Усещал ли си такива негативи към теб?
- Да имало е такъв случай и после с този човек станахме най-добри приятели. А причината е била малко информация и различното.
- Разкажи ни малко за твоя приятел.
-По-точно беше момиче, бяхме се събрали на кафе, където се и запознахме. Самата тя беше националист, а проблема беше че тя не знаеше какво е националист, но все пак беше такава.
-След като усети различни емоции в България започна ли да ти омръзва тук?
- Живея тук вече 4-5 години и мисля, че не знам почти всичко за България. Защото и с години да живееш тук откриваш нещо ново.
- Спомена, че живееш в страната от 4-5 години, ще ни опишеш ли как се е променил начинът ти на живот от началото до сега?
- В началото ми беше трудно да разбера как да живея тук след като не знам езика и как един ден ще мога да говоря дори две думи на български. Но след като го научих живота беше много по-лесен. Можех сам да говоря с непознати и да споделям това, което искам. Сега ми е доста по-лесно  и удобно, защото не може навсякъде да говориш на английски език- не всички го разбират.
- Има ли нещо, което би поискал да промениш в България след като си тук от толкова дълго време?
- Да, може би да накараш хората да не мислят само за себе си и да не се оплакват само, а да станат и да направят нещо.
- Какво ще кажеш за протестите. Все пак това беше надигане от страна на народа.
- Когато в една държава искаш да промениш нещо- ставаш и го променяш. Както Левски и Ботев по време на турското робство дават живота си. А сега хората протестират, което е добре, но начина на протестиране не е добър. Те ходят на работа, после хапват и пийват, а когато решат да се разходят отиват да протестират. Ако искат промяна трябва да дават всичко от себе си, а не само част.
- Нека сменим темата и отново се върнем към теб и твоята страна. Затова ще те помоля да ми разкажеш малко за наргилето.
- Преди много години в жените в селата, които са имали много деца и докато са стояли на балкона и са говорили с роднини са пушили наргиле. В днешно време рядко се пуши. Само навън по кафета и прочие.
-А какво ще кажеш на читателите за пирам томбан? (мъжко традиционно облекло в Афганистан)
-Пирам- горна част, а томбан е долната част на облеклото подобна на панталон, но по-широка. Ако имах избор в България щях да я нося.
- Нека те попитам- приемат ли се смесени бракове в твоята страна?
- Зависи от манталитета на хората и от самото семейство.
- Какво мислиш за собственото си бъдеще?
- Човек планира, но в бъдещето нищо не се знае. Всичко зависи от съдбата.
- Винаги съм била любопитна дали има разлика в това да израснеш в семейство на дипломат и в нормално семейство?
- Зависи от самото семейство. Въпреки, че баща ми е дипломат ние с него сме най-добри приятели. Но да, има разлика. Щом баща ти е дипломат и неговият син/ дъщеря трябва да внимава какво прави, как се държи и с какви хора контактува.
-Мислиш ли, че ще последваш начина на живот на баща ти?
- Да. (Меси беше категоричен)
-Кой е твоят идол?
- Баща ми.
-Кое е нещото което мразиш и те дразни?
- Много са, но най-близките хора на които имам доверие да ме мамят или да ме лъжат. Не мога лесно да прощавам.
-Имаш ли несбъднато желание?
-До сега не.
-Ако идеш на място, което не харесваш какво афганистанско и българско би взел със себе си?
-Афганистанска носия и българска ракия ( Смее се )
-Ще се опишеш ли с едно изречение?
- (мислейки дълго време отговори) Мога да кажа, човек, който иска да учи нещо ново.
-Кой е твоят любим плод?
- Манго. Мангото в Афганистан е много по-различно от това в България. Най-голямото може да е приблизително около килограм, но е рядко. По-често е около 500 грама.  Сладко е, но не ти омръзва. Може да ядеш още и още. J Ха-ха-ха, все едно съм продавач на манго J
- Какво е твоето мото?
- Следвам си план на живота, защото живота е като една река и ти плуваш срещу течението. Аз сега плувам и продължавам да плувам дотогава, което искам или... ще видим (усмихва се потайно). 


Тагове:   България,   Афганистан,


Гласувай:
2



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mimolinka92
Категория: Забавление
Прочетен: 29491
Постинги: 16
Коментари: 3
Гласове: 7
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031